مکانیزم عملکرد کابل های هوشمند مک دودو

مکانیزم عملکرد کابل های هوشمند مک دودو

در این قسمت قصد داریم برای شما کاربران مکانیزم عملکرد کابل های هوشمند با قابلیت قطع کن اتوماتیک بعد از شارژ کامل باطری یا همان Auto Disconnect را توضیح دهیم .

کابل های هوشمند دوستدار موبایل شما هستند ، آنها بوسیله قابلیت های خود از موبایل و باطری شما در برابر نوسانات برقی و شارژ بیش از اندازه محافظت می کنند . این کابل ها به طور کلی به دو دسته Auto Disconnect و Auto Disconnect/Reconnect تقسیم می شوند . ما در این مطلب قصد داریم برای شما نحوه عملکرد کابل های Auto Disconnect یا همان قطع کن اتوماتیک را توضیح دهیم . همانطور که از نام آن پیداست این کابل بصورت اتوماتیک عملیات شارژ را متوقف می نماید ولی مکانیزم آن چکونه است ؟

بطور کلی میتوان عملکرد این نوع کابل ها را شبیه هم دانست با تفاوت های نشانگری متفاوت ، بطور مثال کابل های قطع کن اتوماتیک مک دودو بسته به نوع سوکت اتصالی آن علائم نشانگر آن که بوسیله چراغ نشانگر به کاربر نشان می دهد متفاوت است . در کابل های دارای سوکت USB C یا همان Type-C و micro usb چراغ نشانگر دارای 3 حالته می باشد . وقتی کابل به موبایل متصل است همچنین  دستگاه و شارژر از شارژ سریع پشتیبانی می نماید ،  چراغ وضعیت شارژ برنگ آبی و چشمک زن می باشد ، وقتی شما از موبایل در حین شارژ استفاده می کنید این چراغ به رنگ قرمز و نوع شارژ به حالت شارژ سریع 5 ولت جهت ایمنی کاربر تبدیل می شود و بعد از عدم استفاده بصورت خودکار بحالت شارژ سریع 9 ولت ، 12 ولت و یا 20 ولت بسته به ولتاژ مورد استفاده دستگاه تبدیل و چراغ شارژ به رنگ آبی چشمک زن تبدیل خواهد شد . هنگامی که شارژ باطری کامل می شود چراغ آبی از حالت چشمک زن به ثابت تبدیل می شود و بعد از گذشت حداکثر 30 دقیقه چراغ به رنگ سبز ثابت و شارژ دستگاه بطور کامل قطع می شود . مکانیزمی که توضیح داده شد مربوط به کابل قطع کن اتوماتیک مک دودو مدل CA-289 و CA-288 می باشد . تقریبا تمامی کابل های هوشمند از نشانه های مشابه استفاده می نمایند که با مطالعه دفترچه راهنمای آنها میتوانید از علائم و نحوه عملکرد آنها مطلع شوید .

منبع :نیرولند
لطفا با درج نظر خود دیگر کاربران و ما را در ارائه محصولات با کیفیت یاری نمایید
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد